Онлайн-комунікації постійно розвиваються і ростуть, отже і спілкування теж розвивається. Звичайні текстові повідомлення були нормою двадцять років тому. Ми поступово доповнювали їх візуальними смайликами, емодзі, GIF. Зараз стікери домінують в онлайн-комунікації, і ними не варто нехтувати, сприймаючи як щось несерйозне.
Стікери і стікерпаки — чому це зараз популярно
Стікер — це емоція
Що таке стікер? Це як емодзі, тільки на рівень вище. Емодзі — це графічні ілюстрації, що задані конкретною платформою (в Apple своя бібліотека емодзі, яка відрізняється від Android). Стікери ж — це будь-які графічні ілюстрації, що передають настрій, емоції, речення або фрази. Один стікер може передавати набагато ширший спектр думок, емоцій, ніж звичайне текстове повідомлення. Така візуальна цифрова мова іноді фактично замінює текстові діалоги. Стікерпак — це набір із стікерів, об’єднаних між собою спільною тематикою.
Стікери полегшують спілкування
Стікерпаки стали такими популярними не лише через їхню розважальну функцію. Вони ще й спрощують налагодження контакту зі співрозмовником. Особливо для тих, кому складно спілкуватися онлайн і заводити розмову з новими друзями чи знайомими. Стікери допомагають зменшити напругу в розмові, тоді як емодзі часто викликають плутанину щодо змісту повідомлення.
Не просто “дитяча” забавка
Стікери створені не тільки для міленіалів чи покоління Z. Щоб ефективно спілкуватися, не обов’язково бути молодим. Опитування Harris Poll показало, що 36% людей у віці від 18 до 35 років, які використовують наклейки, GIF та емодзі, вважають, що їх думки та почуття передаються краще через візуальні образи, ніж через слова.
Стікерпак як спосіб комунікації компанії/бренду.
Світові бренди давно визнали цінність стікерпаків для рекламної комунікації. Наприклад, Disney використовує стікери як частину маркетингової кампанії: кожен новий фільм супроводжується тематичним стікерпаком у соцмережах.
Стікери monobank: під час випуску платіжної картки клієнт отримує набір наклейок з корпоративним героєм — QR-котом, який пародіює різні впізнавані образи. Дизайн наклейок постійно оновлюється — випускаються все нові й нові стікерпаки. Стікери monobank стали настільки популярні, що клієнти банку їх колекціонують, обмінюються і торгують ними між собою.
Критерії вдалого стікерпаку
Яким має бути стікерпак, аби на нього точно звернули увагу, завантажили та ділилися в месенджерах?
1. Гумор
Кожен стікер має бути смішним. Не важливо, з фразою чи кумедною картинкою. В ідеалі смішно має бути не тільки вам, а й друзям, колегам, підліткам. Саме тому найпопурярніші в месенджерах стікери зі смішними тваринками.
2. Іронія
Добре, коли у стікерах можна знайти не просто жарти, а відображення актуальних проблем: побутових, соціальних чи політичних.
3. Якісна візуалізація
Стікер повинен круто виглядати і добре запам’ятовуватися. Фрази — лаконічні. Кольори — яскраві.
Створюючи стікерпак для бренду, пам’ятайте про особливості свого продукту та свою цільову аудиторію. Коли ми в Luminescence Media розробляли стікерпак для магазину Будинок Іграшок, старалися врахувати типові проблеми батьків, які обирають подарунки для дітей перед Новим роком, а також додали нейтральні стікери, актуальні саме в період зимових свят.
Для створення корпоративного стікерпаку BanZaya знадобився інший підхід: ми розробили корпоративного персонажа, БанЗаю, який і став головним героєм усіх стікерів у колекції. Разом із клієнтом ми склали список основних дій та емоцій персонажа, а потім інтегрували його в корпоративний мобільний додаток.